wtorek, 12 września 2023

Płynęli po morzu… promem.

44 osobowa grupa  wyruszyła na podbój czterech stolic. Przejechaliśmy przez Litwę . Łotwę do Rygi. Zwiedziliśmy Stare Miasto, kościół Świętego Piotra , Ratusz, protestancką katedrę Najświętszej Marii Panny- największy kościół w krajach bałtyckich, ciekawy zespół średniowiecznych kamieniczek -     "Trzej Bracia”, Parlament.

Tallin- Mieliśmy mało czasu na zwiedzanie, ale urzekło nas to miasto. Piękna tallińska starówka, średniowieczne „ Trzy Siostry” baszta „ Gruba Małgorzata ‘’, rynek, ratusz i inne zabytki.

Wieczorem wsiedliśmy na statek i rano byliśmy już w Sztokholmie, w jednej z najciekawszych europejskich stolic -. nazwana „ Wenecją Północy”.

Spacerowaliśmy ulicami niewielkiego, pełnego uroku Starego Miasta, Pałac Królewski, gdzie można podziwiać zmianę warty, Katedrę i Muzeum Nobla- to tu są wręczane Nagrody Nobla, bardzo ciekawe Muzeum statku Vasa- XVII wieczny okręt wojenny, który zaginął w 1628 roku w trakcie swojego pierwszego rejsu.

Rundale – zwiedzanie barokowego pałacu , jednej z największych budowli Łotwy i krajów bałtyckich, letniej rezydencji rodziny Bironów- nazwany też inflanckim Wersalem – jeden z najpiękniejszych budynków Łotwy otoczony imponującymi ogrodami w stylu francuskim.

Helsinki- zwiedzanie współczesnej stolicy Finlandii – aleja Mannerheima i budynek Parlamentu, spacer po centrum: Plac Senacki z katedrą Luterańską i pomnikiem cara Aleksandra II i wiele innych ciekawych budowli.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Kownie. Zwiedziliśmy Stare Miasto, Piękna Katedra Świętego Piotra i Pawła, ratusz miejski zwany „ Białym Łabędziem”,Sobór Wileński.

Program wycieczki był tak bogaty i ciekawy, że nie sposób wymienić wszystkiego co zobaczyliśmy. Wróciliśmy bogatsi w wiedzę o czterech krajach.